En gång när jag var liten och besökte min fadder i stan gjorde vi en del knasiga grejer. Till exempel åt vi middag när det var morgon och frukost när det var kväll. Om jag inte minns helt fel åt vi pannkakstårta till middag. I våras längtade jag till sommaren just för att kunna äta en pannkakstårta,, det är ett stadigt försök till att få sommarkänslor.

Förra veckan bestämde jag mig för att skrida till verket och plockade därför några ägg och begav mig sedan till Arnellbarnens mormors stuga i Bua. Kajsa-Lena hade med egen mjölk från deras gård och Martina stod för svenska bär.

RECEPT: Pannkakor
4 st ägg
6 dl vetemjöl
12 dl mjölk
1 tsk salt
2 msk smör till stekning

FYLLNING:
1 liter jordgubbar
½ liter hallon
1 pkt grädde

Jag hade en go kväll med fint umgänge i mysig stuga.
 

Kommentera

Publiceras ej