Igår (onsdag) var första dagen jag & Linda sattes i arbete. Vi fick varsin trasa och en flaska citronolja för att olja in möblerna i Kid´s house. Nästan all inredning i huset kommer från Bali och är inte precis i minsta storlek (vi fick krypa på borden för att nå på bredden..).
Efter en timma eller två bytte vi arbete, det var dags att plocka tomater. De små röda var dessvärre inte i bra skick, de var alldeles jordiga för att plantorna lagt sig ner på marken. Jag kunde se hur mina fingrar blev gröna, det var dags att göra något åt grönsakslandet!
Rätt som det var dök Eric & Lyn upp och det var dags att följa med till närmsta fik. Här gäller det att lyda!
När vi hade haft vår mysiga stund och ätit goda kokosnötskakor (smakade precis som bounty-godis) åkte vi tillbaka till farmen. Innanför grinden fick vi syn på en fasan (som tydligen brukar gå omkring på ägorna) och väl framme vid värdparets hus gick två påfåglar runt i trädgården. Någon minut senare fick vi syn på hanens praktfulla dräkt där han stod på altanen.
På väg hem från våra hawaiianska föräldrar fastande Linda i leran med våra nya cyklar. Flip flop var inte det ultimata skovalet.
Vi bytte senare till stövlar och begav oss ut på bananjakt. 

Där fanns massvis! De var bara inte tillräckligt mogna. 

1 kommentarer

mamma

27 Feb 2014 22:49

Plocka baner? Här tänker man oavkortat på Baloo-tricket.
Tomater? Jag undrade just hur många dagar det skulle ta innan du hittar dina projekt. Verkar va ett gött ställe, ja mena de finns att göra :-) Kram på er!

Svar: Jajamen, idag fick vi en klase minibananer av grannen Justin. Haha, ja projekt kan jag alltid hitta:) Mm det är härligt, jag vill ju hålla igång. Idag tog jag och Linda en promenad in till närmsta samhälle, Kilauea för att läsa böcker och fika. Vi stannade till vid en loppis, tog en titt i en minikyrka, köpte frukt vid vägkanten och spanade in healthy food tvärs över vägen. På förmiddagen hade vi hunnit greja lite i tomatlandet. En go dag. Kram!
Paulina

Kommentera

Publiceras ej