Ibland är Gud sådär naturligt övernaturlig. Självklar men ändå överraskande. 

Jag skulle beskära ett äppelträd och tänkte först läsa på lite i mammas bok ”beskära buskar och träd”. Jag började leta i hyllan där den alltid har stått. När jag gått igenom de 5 hyllplanen 3-4 gånger och insett att boken inte längre står där går jag till mamma. [Det kan man alltid göra när man letar efter något. Inte för att jag har så dålig koll, men för att hon har extrem koll..]. Efter att ha frågat om jag letat på det vanliga stället sa hon att den skulle kunna stå i kontoret. Jag letade och letade, gick igenom hylla för hylla och lyfte ut böcker för att se raden bakom. Ingenting. När jag kände mig färdig och skulle ”rätta till böckerna” i den främsta raden föll en bok ner från hyllan. Jag var egentligen inte nära den, men det är klart att andra böcker kan ha stött till den. Jag tog upp den tunna, lilla boken och läste: ”beskära buskar och träd”.

Kommentera

Publiceras ej