Den gångna veckan har jag varit iväg på Credos nyårsläger i Kungälv. Jag var ansvarig för böneteamet, vilken hade som uppgift att.. - wait for itbe. Teamet fixade iordning ett bönerum, bad för lägret och såg till att deltagare och ledare kunde få förbön.

Vi spenderade många timmar med att be och vi fick se hur gud visade sig på olika sätt. I fredags uppenbarade han sig genom känslor i kroppen.

 

Teamet var samlat i bönerummet för att be för dagen. Under tiden vi bad fick jag ont i fingrarna på min vänstra hand och i tårna på min vänstra fot. Jag tänkte direkt att någon i rummet hade ont/problem med dessa kroppsdelar. Men efter att ha lyssnat lite mer på Gud fick jag känslan av att det inte behövde vara just fingrar eller tår - utan något däremellan, men fortfarande på vänstersidan.

Vi var 7 stycken i rummet. Jag frågade om någon hade ont i kroppens vänstersida och en tjej svarade att hon har en skada i det vänstra knät sedan en månad tillbaka.

Vi lade händerna på henne och bad om Guds helande. Under tiden kände jag att knät blev varmt. Och nej det var inte värmen från våra händer. Vi hade 12 händer på henne – men endast knät blev varmt. Gud var där med sin heliga ande. När vi hade bett färdigt bekräftade hon det och sa att hon hade fått en speciell känsla i knät.
Gud påbörjade ett helande. 

2 kommentarer

Anonym

04 Jan 2016 15:36

Tack för inlägget! Skulle du kunna skriva om fler grejer som gud gjorde under lägret? Saker ni bad för eller berättelser ni fick höra av ledare / deltagare? :)

Svar: Vad kul att du uppskattade inlägget! Ja jag ska försöka fylla på :) En del grejer är privata och jag kan därför inte skriva om det här. Gud gjorde MYCKET under lägret. Även fast vi bara får se en del bönesvar har han påbörjat många fler. Nu får vi be att han fullbordar sina verk :)
Paulina

Anonym

04 Jan 2016 15:36

Tack för inlägget! Skulle du kunna skriva om fler grejer som gud gjorde under lägret? Saker ni bad för eller berättelser ni fick höra av ledare / deltagare? :)

Kommentera

Publiceras ej