Jag tror på Gud. Och jag tror att han gör saker i våra liv även fast vi inte ser det.
 
Det är precis som med vinden, jag ser den inte men jag känner den.
 
Gud är inte alltid synlig, ibland tänker jag att han jobbar i smyg. Kanske beror det på att vi inte skulle förstå vad han håller på med, eller så vill han rent av överraska. 
 
I ordspråksboken 16:3 står det "lägg allt du gör i Herrens hand, så kommer dina planer att lyckas". Det är faktiskt ett av mina favoritställen i bibeln. När jag står inför olika val eller väntar på bönesvar försöker jag alltid tänka på den versen. Det är gött att veta att Gud har kontroll, då jag själv inte kan se in i framtiden. Jag tänker att han som är god och vill att alla ska få se honom, borde hjälpa mig för att göra det bästa. 
De gånger jag ber för andra människor inbillar jag mig att Gud lyssnar extra noga. Han vill att vi ska bry oss om varandra. "Älska din nästa som dig själv" heter det.

Till er som ber att familj och vänner ska få se Gud; lägg det i Jesu händer så kommer planerna lyckas. 

Kommentera

Publiceras ej