Om ni besökte bloggen igår kunde ni läsa om att bön gör skillnad. Idag vill jag också förklara att Gud hör bön
Idag fick jag ett meddelande av ännu en vän från Götabro. Hon skrev såhär:
 
"Hej Paulina!
Jag vill tacka dig för ditt senaste blogginlägg. Idag på lektionen diskuterade vi om Gud och bland annat om bön.
En tjej som inte är kristen påstod att bön bara var en tröst och att hon inte alls trodde på att bön hjälpte tex sjuka, även om det nu skulle finnas en Gud. Vi pratade ganska länge om det, och tillslut så satte jag mig på golvet och frågade Gud om hon faktiskt hade rätt. Jag satt där och tänkte på livet och Gud innan jag bestämde mig att gå hem istället.
 
Jag satte mig vid datorn och eftersom jag inte hade något att göra började jag läsa lite bloggar. Ja, sen förstår du nog att jag kom in på din blogg och det första jag ser är "Bön gör skillnad". så TACK TACK det här är sååå fint. Du är så fin och Gud är så fin! KRAM på dig!"
 
Egentligen var jag inte så nöjd med gårdagens inlägg, det kändes för basic och jag var på väg att ta bort det. Vad som gjorde att jag publicerade det kan bara förklaras med slumpen. Eller Gud.
Han visste förmodligen redan vad som skulle hända med X och såg därför till att jag skrev det jag skrev - så att hon senare skulle få se det.

Kommentera

Publiceras ej